درمان درد زانو باید با توجه به علت ایجاد درد در زانو باشد به همین خاطر تشخیص درست در ابتدای درمان بسیار مهم است. زانو درد علل بسیار متنوعی دارد. متخصص کایروپراکتیک می تواند با استفاده از چند معاینه مشکل زانو را یافته و درمان کند. زانو درد هر علتی که داشته باشد با توجه به تنوع درمان‌های روز دنیا و پیشرفت‌های ایجاد شده در علم، دارای پیش اگهی خوب و قابل درمان می‌باشد هر چند اگر درمان درد زانو یک جراحی باشد. برای درمان درد زانو روش هایی ازجمله شاک ویو تراپی ، برنامه های ورزشی  مخصوص زانو و … نیز وجود دارد

درمان درد زانو

علل ایجاد درد زانو علل ایجاد درد زانو

دلایل اصلی زانو درد به شرح زیر هستند:

آرتروز زانو:

آرتروز یکی از رایج ترین دلایل درد زانو است و برای درمان این مشکل می توان از بسیاری روش های مختلف استفاده کرد.

آسیب دیدگی رباط:

آسیب دیدگی رباط می تواند در زمان انجام فعالیت های ورزشی ایجاد شود و باعث ناراحتی و ناپایداری عضلات زانو گردد.

انواع آسیب دیدگی های رباط به شرح زیر هستند:

آسیب دیدگی رباط صلیبی قدامی (ACL)

آسیب دیدگی رباط صلیبی خلفی (PCL)

آسیب دیدگی رباط طرفی داخلی (MCL)

آسیب دیدگی رباط طرفی خارجی (LCL)

آسیب دیدگی غضروف یا پارگی مینیسک:

این نوع آسیب دیدگی بیشتر در بین افراد جوان و مسن مشاهده می شود و یکی از دلایل اصلی ایجاد دردهای زانو است.

تاندنیت کشکک:

تاندنیت اطراف مفصل در اکثر مواقع در زرد پی کشکک زانو مشاهده می شود که بزرگترین تاندون جلوی زانو است.

کندرومالاسی کشکک:

کندرومالاسی باعث ایجاد درد زانو در زیر ناحیه کشکک می شود که دلیل آن نرم شدن غضروف است.این مشکل بیشتر در بین افراد جوان (از سنین ۱۵ تا ۳۵ سالگی) مشاهده می شود.

در رفتن کشکک:

در رفتن کشکک می تواند علائم حاد در زمان ایجاد در رفتگی ایجاد کند، اما در ادامه می تواند درد مزمن نیز برای بیمار به همراه داشته باشد.

کیست بیکر:

کیست بیکر زانو یک نوع ورم ایجاد شده در پشت مفصل زانو است که معمولاً نشانه ای از ایجاد سایر مشکلات مثل پارگی مینیسک زانو است.

بورسیت:

رایج ترین نوع بورسا نواحی اطراف مفصل را درست در بالای کشکک زانو تحت تاثیر خود قرار می دهد.این مشکل بیشتر در بین افرادی مشاهده می شود که در حین کار زانو می زنند. برای مثال در این رابطه می توان از افراد باغبان یا قالی باف نام برد.

سندروم پلیکا:

سندروم پلیکا یکی از دلایل غیر عادی زانو درد است که تشخیص آن دشوار می باشد. برای تشخیص این مشکل معمولاً از آرتروسکوپی استفاده می شود.

بیماری‌ اسگود شلاتر (OCD):

این بیماری اغلب در بین افراد نوجوان به خاطر رشد استخوان در اطراف مفصل مشاهده می شود.

نقرس:

نقرس یکی از دلایل غیر معمول برای ایجاد زانو درد است. به هر حال، در بیمارانی که ابتلا به نقرس تشخیص داده می شود،می توان ابتلا به این بیماری را به عنوان یک دلیل شروع درد زانو مورد توجه قرار داد.

علائم نشانه های زانو درد

درمان درد زانو

علائم و نشانه ها ی زانو درد

موقعیت و شدت زانو درد در افراد مختلف بسیار متفاوت است و این شرایط بستگی به علت ایجاد مشکل دارد. علائم و نشانه هایی که معمولاً با درد زانو همراه است، شامل موارد زیر می باشد:

• ورم و سفت شدن
  • قرمز شدن پوست و گرم شدن آن
  • ضعیف شدن یا ناپایداری
  • شنیدن صدا از محل مفصل زانو
  • عدم توانایی صاف کردن کامل زانو

کایروپراکتیک و درمان درد زانو کایروپراکتیک و درمان درد زانو

پزشک کایروپراکتیک راه رفتن شما را ارزیابی می کند، یعنی نحوه راه رفتن شما. از راه رفتن شما، او قادر خواهد بود میزان استرسی را که روی زانوهای شما وارد می شود، تعیین کند. سپس پزشک کایروپراکتیک شما شروع به تراز کردن مفصل از طریق انواع تکنیک های درمانی از جمله موارد زیر می کند:

تنظیم ستون فقرات – هر گونه ناهماهنگی ستون فقرات باعث ایجاد عدم تعادل می شود که فشار بیشتری را روی همه مفاصل از جمله زانوها وارد می کند. هدف تنظیم ستون فقرات برقراری مجدد هم ترازی و تعادل است. این کارکرد را به زانوهای شما باز می گرداند و سایش و پارگی مفاصل را کاهش می دهد.
درمان نقطه ماشه ای – این نوعی از ماساژ درمانی درمانی است که از اعمال فشار دقیق بر نقاط خاصی در بدن به منظور کاهش درد و ناراحتی استفاده می کند.

تصحیح پوسچر – درست مانند ناهماهنگی ستون فقرات، وضعیت نامناسب نیز به عضلات و مفاصل فشار وارد می کند. پزشک کایروپراکتیک شما ممکن است وضعیت شما را ارزیابی کرده و اصلاحات لازم را انجام دهد.
لیزر درمانی سطح پایین – که به عنوان لیزر درمانی سرد نیز شناخته می شود، ماهیچه ها و بافت های نرم را برای کاهش التهاب، تسهیل جریان خون و سرعت بخشیدن به روند بهبودی تحریک می کند.
اولتراسوند درمانی – این روش از امواج اولتراسونیک برای ماساژ عضلات و مفاصل دردناک استفاده می کند. در تسکین درد، کاهش سفتی و بهبود تحرک بیماران موثر است.
پزشک کایروپراکتیک شما همچنین ممکن است برای کمک به مدیریت وزن و ذخیره انرژی برای ورزش، مشاوره تغذیه ارائه دهد. او ممکن است توصیه هایی در مورد سبک زندگی ارائه دهد و تغییرات رفتاری و سبک زندگی را به شما نشان دهد که در نهایت منجر به تسکین درد زانو می شود.

پزشکان کایروپراکتیک چه بیماری های زانو را درمان می کنند؟
کایروپراکتیک ها می توانند چندین بیماری و نگرانی های دردناک زانو را درمان کنند، به ویژه آنهایی که مانع حرکت می شوند.

شرایط زانو که پزشکان کایروپراکتیک درمان می کنند عبارتند از:

استئوآرتریت (OA): استئوآرتریت زمانی رخ می دهد که غضروف مفصلی زانو به دلیل افزایش سن یا آسیب از بین می رود. استخوان‌ها سپس اصطکاک ایجاد می‌کنند که منجر به درد، سفتی و محدودیت تحرک می‌شود.
آرتریت روماتوئید (RA): علائم این بیماری خود ایمنی التهابی شامل تورم و سفتی است. با گذشت زمان، RA می تواند باعث آسیب استخوان، مفاصل و غضروف شود.
آسیب منیسک: پارگی منیسک به دلیل افزایش سن، آرتریت و چرخش یا چرخش شدید زانوی شما رخ می دهد.
تاندونیت کشکک: تاندونیت کشکک یک آسیب مکرر است که باعث التهاب و ضعف در تاندون کشکک می شود که کاسه زانو شما را به استخوان ساق پا متصل می کند. اغلب، این وضعیت در ورزشکاران رخ می دهد.

پزشکان کایروپراکتیک چگونه درد زانو را درمان می کنند؟

درمان کایروپراکتیک برای زانو درد به علت، علائم و عوامل مؤثر بستگی دارد که ممکن است شامل وزن اضافی، وضعیت نامناسب و ارگونومی محل کار باشد.

برای ایجاد یک برنامه درمانی، پزشک کایروپراکتیک تشخیص می دهد که آیا درد زانو شما به دلیل اصلی است یا یک علت جبرانی. یک علت جبرانی زمانی است که تراز یا عملکرد زانوی شما برای جبران مشکل دیگری مانند سفتی در ناحیه دیگری از بدن شما به خطر می افتد.

متخصص کایروپراکتیک علائم همراه شما از جمله التهاب، سفتی و ضعف را نیز در نظر می گیرد.

درمان معمولا شامل سایر نواحی بدن شما از جمله گردن، ستون فقرات و باسن می شود. سفتی و ناهماهنگی در این نواحی می تواند به درد زانو کمک کند. به علاوه، ممکن است برای کاهش فشار روی زانوی خود، وضعیت بدنی و الگوهای حرکتی نامناسبی داشته باشید.