درمان درد آرنج با روش های کایروپراکتیک ممکن است. در واقع این روش ها می توانند در بسیاری از موارد کمک خوبی برای درمان این دست از درد ها باشند. استفاده بیش از حد یا فشار مکرر بر روی تاندون‌های نزدیک مفصل آرنج می‌تواند این بافت‌ها را بیشتر از حد توان تحت فشار قرار دهد، به‌ویژه جایی که تاندون به استخوان متصل می‌شود. اگر فشار اضافه اتفاق بیفتد، می تواند باعث ایجاد درد در اطراف آرنج شود، به ویژه هنگام استفاده از مچ دست و دست. بسته به محل و شدت آسیب، بهبودی کامل می تواند ماه ها طول بکشد.

درد آرنج، ممکن است از احساس سوزش تاندون ملتهب شده تا درد شدید همراه با شکستگی یا دررفتگی آرنج باشد، این درد ممکن است بیاید و برود، ثابت باشد، با حرکات بازو بدتر شود و یا با علائمی مانند بی‌حسی و سوزن سوزن شدن دست همراه باشد. اگرچه درد از یک منبع مشترک نشات گرفته است اما علل منحصر به فرد زیادی مثل آرنج تنیس بازان گرفته تا شکستگی برای آن وجود دارد. به همین دلیل است مراجعه به پزشک برای یک ارزیابی جامع بسیار مهم است.

درمان درد آرنج

علل ایجاد درد آرنج علل ایجاد درد آرنج

برخی از بسیاری از شرایطی که ممکن است به آسیب آرنج کمک کند عبارتند از:

• عدم قدرت یا انعطاف پذیری در عضلات ساعد
  • کمبود قدرت در عضلات شانه
    بی ثباتی مفصل آرنج
  • تکنیک ضعیف در حین فعالیت های ورزشی (به ویژه تنیس و گلف) که فشار زیادی بر مفصل آرنج وارد می کند.
  • تجهیزات ورزشی نامناسب، مانند استفاده از راکت تنیس سنگین یا داشتن اندازه نامناسب در راکت تنیس یا چوب گلف
  • حرکات تکراری دست ها و بازوها، مانند کار بر روی خط مونتاژ
  • به طور مداوم باعث می شود که عضلات و مفاصل بارهای سنگینی را تحمل کنند
  • عوامل دیگری مانند علائم گردن یا تحریک عصبی.

حالات پزشکی که باعث درد آرنج می شوند

درمان درد آرنج

در حالی که آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد مانند آرنج تنیس باز و آرنج گلف باز از علل شایع درد آرنج هستند، سایر شرایط می تواند شامل موارد زیر باشد:

• بورسیت رادیوهومرال

بورسیت التهاب بورس است. بورس ها کیسه های کوچکی هستند که حاوی مایعی برای روانکاری قسمت های متحرک مانند مفاصل، ماهیچه ها و تاندون ها هستند. بورسیت ممکن است در اثر استفاده مکرر یا فشار مکرر یا آسیب به آرنج ایجاد شود

• استئوآرتریت

غضروف مفصل شکننده شده و شکافته می شود. برخی از قطعات غضروف حتی ممکن است شکسته شوند و در داخل مایع سینوویال (مایع موجود در مفاصل) شناور شوند. این می تواند منجر به التهاب و درد شود

• درد ارجاعی

آسیب به استخوان‌های ستون فقرات (مهره‌ها) می‌تواند اعصاب بازو را تحریک کرده و باعث درد ارجاعی در اطراف مفصل آرنج شود.

• گیر افتادن عصب

عصب شعاعی عصب اصلی بازو است. اگر این عصب نتواند آزادانه حرکت کند، زمانی که بازو کشیده می‌شود باعث درد می‌شود. عصب رادیال را می توان توسط مهره ها یا مفصل آرنج گرفت. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گیر افتادن عصب در برخی موارد به درد آرنج تنیس بازان منجر می شود

• رگ به رگ شدن رباط

مفاصل در کنار هم نگه داشته می شوند و توسط نوارهای سختی از بافت همبند به نام رباط ها حمایت می شوند. رگ به رگ شدن نوعی آسیب مفصل است که با پارگی رباط ها مشخص می شود

• شکستگی استخوان

سقوط یا ضربه شدید به آرنج ممکن است باعث شکستن یا ترک خوردن یکی از استخوان ها شود.

• شکستگی و در رفتگی

یک انقباض قوی عضلانی می تواند تاندون را آزاد کند و تکه های استخوان را بیرون بکشد.

• استئوکندریت دیسکانس

در افراد جوان تر، تکه ای از غضروف و استخوان می تواند در مفصل شل شود.

کایروپراکتیک و درمان درد آرنج کایروپراکتیک و درمان درد آرنج

مراقبت های کایروپراکتیک می تواند یک انتخاب عالی برای تسکین درد آرنج باشد. مراقبت های کایروپراکتیک نه تنها از استفاده از داروها یا جراحی جلوگیری می کند، بلکه هدف آن رسیدگی به منبع درد و همچنین درمان علائم است. با تثبیت اجزای ساختاری آرنج خود (استخوان ها، ماهیچه ها و غیره)، می توانید هم تسکین درد و هم از مشکلات بعدی آرنج جلوگیری کنید.

سه استخوان در مفصل آرنج درگیر هستند: رادیوس (ساعد)، اولنا (پایین بازو) و بازو (بالا بازو). مفصل توپی و سوکتی به ما امکان می‌دهد بازو را به روش‌های مختلفی حرکت دهیم، مانند زمانی که حلقه‌های دوسر بازو را انجام می‌دهیم یا زمانی که بازو را از کف دست رو به پایین به سمت بالا می‌چرخانیم. پیچیدگی این مفصل به این معنی است که فرصت های زیادی برای فشار و آسیب، تحریک یا التهاب وجود دارد. معمولا درد در آرنج ناشی از ترکیبی از استفاده بیش از حد، فشار بیش از حد، آرایش ژنتیکی و/یا بیماری دژنراتیو است.

پس از مراجعه به متخصص کایروپراکتیک، یک معاینه فیزیکی دقیق و کامل برای تعیین ماهیت مشکل و علت آن انجام می شود. در مورد آرنج گلف باز، مشکل کاملاً واضح است، بنابراین پزشک کایروپراکتیک شما بر روی درک اینکه آرنج گلف باز شما دقیقاً از چه چیزی تشکیل شده است تمرکز می کند – از جمله سطح درد، دامنه حرکتی شما و تأثیراتی که بر حرکات روزانه شما می گذارد.

برخی از راه هایی که کایروپراکتیک می تواند آرنج گلف باز را درمان کند عبارتند از:

شکستن بافت اسکار یا آسیب دیده
بافت اسکار از عملکرد صحیح عضلات شما جلوگیری می کند و باعث درد می شود. کایروپراکتیک ها روش هایی برای شکستن بافت اسکار برای بازگرداندن عملکرد طبیعی ماهیچه ها از جمله آزادسازی فعال دارند.

تحرک بازگشتی
دستکاری مفاصل توسط کایروپراکتیک شما برای حرکت صحیح مفاصل طراحی شده است. متخصص کایروپراکتیک به آرامی آرنج شما را به جلو و عقب حرکت می‌دهد تا آن را دوباره مرتب کند و اطمینان حاصل کند که تا جایی که باید پیش برود و نه بیشتر.

کاهش التهاب
التهاب همان چیزی است که باعث بیشتر دردهایی می شود که در آرنج خود تجربه می کنید. تنظیم مفاصل و شکستن بافت اسکار راه های عالی برای کاهش التهاب هستند. همانطور که التهاب کاهش می یابد، بدن راحت تر بهبود می یابد و درد کاهش می یابد.